ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА „СПОДЕЛЕН ХОСТИНГ“
I. ДАННИ ЗА ДОСТАВЧИКА
Чл. 1. В съответствие със Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите, Доставчикът на услугите по настоящите общи условия предоставя следната информация:
1. Наименование на Доставчика:
„Нов Брод“ АД
2. Седалище и адрес на управление на Доставчика:
гр. София, бул. „Самоков“ №28 Е
3. Адрес, на който Доставчикът упражнява дейността си:
гр. София, бул. „Самоков“ №28 Е, партер, офис №1
4. Данни за кореспонденция на Доставчика:
4.1. Адрес за кореспонденция:
гр. София 1113, бул. „Самоков“ №28 Е, партер, офис №1
4.2. Електронен адрес (Email):
4.3. Телефон:
+359 2 423 5599
5. Регистрация на Доставчика в Търговския регистър и регистър на ЮЛНЦ под единен идентификационен код (ЕИК): 2075383846. Данни за ДДС регистрация на Доставчика: BG207538384
6. Надзорни органи:
6.1. Комисия за защита на потребителите (КЗП):
Адрес: ул. Врабча 1, етажи 3-5, София 1000
Телефон: 02 9330565
Факс: 02 9884218
Телефон на потребителя: 0700 111 22
Електронна поща: info@kzp.bg
Уебсайт: https://kzp.bg/
6.2. Комисия за защита на личните данни (КЗЛД):
Адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2
Телефон за справки по постъпили жалби, сигнали и въпроси: 02/91-53-519
Телефон за консултации по прилагането на Регламент (ЕС) 2016/679 и на националното законодателство за защита на личните данни: 02/91-53-555
Телефон за справки и въпроси по Регистъра на АЛД/ОЛД, определили Длъжностно лице по защита на данните: 02/91-53-583
Телефон за връзка с деловодство: 02/91-53-519
Електронна поща: kzld@cpdp.bg
Интернет страница: www.cpdp.bg
6.3. Комисия за регулиране на съобщенията (КРС)
КРС е национален компетентен орган по Регламент (ЕС) 2022/2065 на Европейския парламент и на Съвета от 19 октомври 2022 година относно единния пазар на цифрови услуги и за изменение на Директива 2000/31/ЕО (DSA – Акт за цифровите услуги).
Адрес: гр. София 1000, ул. Ген. Йосиф В. Гурко №6
ЕИК: 121747864
Електронна поща (Еmail): info@crc.bg
Телефон деловодство: 02 949 27 60
Телефони информация: 02 949 27 23; 02 949 27 60
II. ПРЕДМЕТ НА ДОГОВОРА
Чл. 2. Настоящите общи условия (наричани по-долу „Общи условия“) уреждат договорните отношения между:
1. Доставчик – „Нов Брод“ АД, с данните, посочени в чл. 1, което предоставя услуга „Споделен хостинг“, както е описана по-долу, наричано по-долу „Доставчик“;
2. Ползвател – всяко пълнолетно и дееспособно физическо лице или юридическо лице, което използва предоставяната от Доставчика услуга „Споделен хостинг“, както е описана по-долу, наричано по-долу „Ползвател“ или „Клиент“.
Чл. 3. (1) С настоящите Общи условия Доставчикът се задължава да предостави, а Ползвателят да използва хостинг услуга на споделен сървър (наричана по-долу „услугата „Споделен хостинг““ или „Услугата“) при спазване на условията, описани в настоящите Общи условия.
Чл. 4. Услугата се предлага чрез и може да бъде заявена на уебсайта на Доставчика www.jethost.bg (наричан по-долу „уебсайта на Доставчика“).
III. ОПИСАНИЕ И ОБХВАТ НА УСЛУГАТА
Чл. 5. (1) Доставчикът предоставя на Ползвателя услугата „Споделен хостинг“, която включва следните компоненти:
1. Сървърно пространство – собствено дисково пространство, на което се публикува и съхранява информацията за уебсайт/ове на Ползвателя, и споделени ресурси (процесор, памет, трафик) в обем и параметри, съгласно избрания от Ползвателя абонаментен план;
2. Контролен панел – уеб-базиран административен панел, чрез който Ползвателят управлява хостинг Услугата, като управлява и се разпорежда с публикуваното в сървърното пространство съдържание, включително, но не само създава и управлява имейл акаунти, бази данни, FTP потребители и др.;
3. Имейл услуги – възможност за създаване и управление на имейл акаунти в рамките на избрания абонаментен план;
4. Всичко друго, включено в съответния избран от Ползвателя абонаментен план;
5. Техническа поддръжка – оперативни уведомления за планирани спирания и ъпдейти, както и конкретен обем и вид поддръжка (напр. имейл, чат, телефон) в зависимост от избрания абонаментен план.
Чл. 6. Услугата „Споделен хостинг“ се предоставя съобразно предвиденото в този Общи условия, Политиката за приемлива употреба и конкретните технически и други параметри на избрания от Ползвателя абонаментен план, описани в публично достъпния ценови лист на Доставчика на уебсайта на последния на следния адрес: https://jethost.bg/compare-hosting-plans/
Чл. 7. Доставчикът осигурява ползване на ресурси при разумно и обичайно натоварване при предоставяне на Услугата. При непозволено или прекомерно натоварване, което не съответства на обичайното за подобни услуги натоварване, Доставчикът има право да ограничи или временно прекъсне достъпа до Услугата, както и другите права, предвидени по-долу в настоящите Общи условия.
Чл. 8. (1) Ползватели могат да бъдат юридически лица или пълнолетни и дееспособни физически лица, както следва:
1. Физическо лице – Потребител, е физическо лице, което сключва договор само за най-нископлатения (с най-малко функции) абонаментен план и се счита за потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), като не използва Услугата за извършване на търговска или професионална дейност.
2. Физическо лице, което използва Услугата за извършване на търговска или професионална дейност. Тези физически лица не се считат за потребител по ЗЗП и не могат да ползват най-нископлатения (с най-малко функции) абонаментен план;
3. Юридическо лице – Бизнес клиент, който сключва договор за абонаментни планове извън най-нископлатения (с най-малко функции) абонаментен план.
IV. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОЛЗВАТЕЛЯ И ОГРАНИЧЕНИЯ В ИЗПОЛЗВАНЕТО НА УСЛУГАТА
Чл. 9. (1) Ползвателят е длъжен:
1. да използва Услугата добросъвестно и в рамките на ресурсите, посочени в абонаментния план;
2. да разполага със собствено устройство (компютър, лаптоп или др.) и интернет връзка за използване на Услугата, вкл. за достъп до административния панел;
3. да спазва задълженията си по защита на личните данни на крайни клиенти (посетители на сайтовете, хоствани от Ползвателя) съгласно Общия регламент за защита на личните данни (GDPR) и Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД);
4. да актуализира незабавно предоставените при регистрацията (поръчката) данни (вкл., но не само, имейл, телефон и др.) при настъпили последващи изменения, като уведоми Доставчика за това по електронна поща или през контролния панел (ако е възможно технически);
5. да използва технологии и да разработва уебсайта си по начин, съответстващ на съвременните стандарти за сигурност, функционалност, ограничения за предоставяне на хостинг ресурси на трети страни и ефективност;
6. да не генерира натоварване на сървъра, надвишаващо нормалните и стандартните за индустрията нива на потребление за услуги за споделен хостинг и да не използва софтуер, скриптове, езици за програмиране или други технологии, които могат да възпрепятстват или нарушат способността на други ползватели ефективно да използват Услугата;
7. да не използва имейл услугите за имейл маркетингови кампании или свързани дейности;
8. да не предава спам, в т.ч. непоискани търговски имейли (UCE), непоискани групови имейли (UBE) или непоискани факсове (факс), които представляват електронни или факсимилни съобщения, изпратени до получатели за рекламни или други цели, без да е получено предварително съгласие;
9. да не публикува и/или разпространява съдържание, което нарушава българското и/или европейско законодателство, приложими чужди закони, настоящите Общи условия или добрите нравствени и етични норми, включително, но не само, съдържание, нарушаващо права на интелектуална собственост (вкл. авторски и/или сродни права, права върху търговски марки, патенти, изобретения и др.), дискриминационно и/или порнографско съдържание, злонамерен софтуер и др.;
10. да не използва споделените ресурси за дейности, които създават неприемливо натоварване за другите Ползватели (вкл., но не само, за организиране на интернет игри, прокси-сървъри, ботнета и др.);
10. да не използва споделените ресурси за дейности, които създават неприемливо натоварване за другите Ползватели (вкл., но не само, за организиране на интернет игри, прокси-сървъри, ботнета и др.);
11. да не препродава или отдава права върху част от или цялата Услуга на трети лица, освен ако няма подписан отделен договор с Доставчика за реселърска или партньорска програма;
12. да не използва Услугата по начин, който е от естество да застраши или увреди правата и интересите на Доставчика и/или други Ползватели на Услугата, включително, но не само по начин, който е от естество да затрудни и/или препятства използването на Услугата от други Ползватели;
13. да не използва Услугата по каквито и да е други забранени или недопустими начини;
14. да използва Услугата в съответствие с предвиденото в Политиката за приемлива употреба, достъпна на адрес https://jethost.bg/policies/
(2) Ползвателят се съгласява, че по всяко време носи пълна отговорност за съдържанието, което предоставя и прави достъпно посредством Услугата и носи целия риск от всякаква загуба или повреда на съдържанието.
Чл. 10. (1) Ползвателят носи отговорност за действията, извършени чрез неговите потребителско име и парола.
(2) Всяко действие, извършено с използваната парола, се счита за извършено от Ползвателя, затова той отговаря изцяло за опазването ѝ. При съмнение за компрометиране на достъпа Ползвателят незабавно променя паролата и информира Доставчика.
(3) Ползвателят може да променя предоставената му при първоначалната регистрация парола чрез функционалността в административния панел. В случай на забравена парола, Ползвателят има възможност да приложи Процедурата за забравена парола, достъпна на сайта на Доставчика.
V. ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ И УСЛОВИЯ ЗА ПЛАЩАНЕ
Чл. 11. (1) За ползване на Услугата „Споделен хостинг“ Ползвателят заплаща на Доставчика възнаграждение (цена), чийто конкретен размер зависи от избрания абонаментен план. Размерите на възнагражденията (цените) за различните абонаментни планове на Услугата са обявени на уебсайта на Доставчика на следния адрес https://jethost.bg/compare-hosting-plans/.
(2) Ползвателят заплаща предварително еднократно възнаграждението (цената) за целия период на избрания абонаментен план. Конкретният размер на възнаграждението, което заплаща Ползвателят, се определя от актуалните към момента на извършване на поръчката публикувани на уебсайта на Доставчика размери на възнаграждението за този вид абонаментен план и условия.
(3) Плащането се извършва по банков път, чрез платежни инструменти или онлайн системи, посочени от Доставчика, до 24 ч. след издаване на проформа-фактура, освен ако избраният начин на плащане на възнаграждението (цената) не изисква заплащане в по-кратък срок.
(4) Доставчикът активира Услугата до 24 ч. след потвърждение на платената сума. Ако сумата не постъпи в посочения срок, поръчката се анулира автоматично.
(5) Ако Ползвателят е потребител (физическо лице), той може да се откаже от сключения договор в срок до 14 дни от датата на плащане, без да посочва причина. При упражнено право на отказ Доставчикът възстановява платената сума, освен стойността на предоставените услуги към момента на заявката (напр. регистрация на домейн). Стандартен формуляр за отказ и стандартна информация относно упражняване правото на отказ от договора са интегрирани като приложение към настоящите Общи условия.
(6) Доставчикът има право да променя цените на абонаментните планове, като уведоми Ползвателя чрез електронна поща или административния панел минимум 30 дни преди влизането им в сила, като изменението се прилага за периода след изтичане на вече заплатения от Ползвателя абонаментен период (ако договорните отношения между Доставчика и Ползвателя бъдат продължени).
(7) При непостъпило плащане в срок Доставчикът изпраща напомнящо известие. Ако в рамките на 7 дни след него все още няма плащане, Доставчикът може временно да преустанови достъпа и след още 7 дни – окончателно да прекрати Услугата.
VI. АКТИВАЦИЯ И ОСИГУРЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
Чл. 12. (1) За да започне да използва Услугата, Ползвателят следва да извърши следните дейности:
1. Да попълни онлайн формуляр за поръчка на уебсайта на Доставчика, при който въвежда своите данни и избира предпочитания от него абонаментен план, периода, за който да използва Услугата, както и другите параметри на предоставяне на Услугата;
2. Да отбележи бутон, че приема настоящите Общи условия и че е запознат с Политиката за защита на личните данни;
3. Да завърши поръчката;
4. Да извърши плащане на възнаграждението за целия избран от Ползвателя абонаментен период съгласно получена проформа фактура или съгласно изчислената при извършване на поръчката и изписана на екрана при извършване на поръчката сума на възнаграждението.
(2) След постъпване на сумата за възнаграждението по т. 4 на ал. 1, Доставчикът изпраща на електронната поща на Ползвателя потвърждение за плащането и фактура, както и данни за потребителско име и парола за административния (контролен) панел.
(3) При попълване на формуляра за поръчка, Ползвателят се задължава да предостави актуални и верни данни. Ползвателят е длъжен, без неоснователно забавяне, да уведомява Доставчика за всяка последваща промяна на първоначално предоставените данни (включително, но не само, адрес, имейл, телефон).
(4) С натискане на бутона за приемане на Общите условия, Ползвателят декларира, че се е запознал подробно с тях, разбира ги и се задължава да ги спазва.
(5) Ползвателят се съгласява, че Доставчикът може да поднови автоматично абонаментния план на Ползвателя, ако е маркирана такава възможност в административния панел. Съгласието за автоматично подновяване е маркирано по подразбиране в административния панел, като Ползвателят може да го изключи по всяко време.
Чл. 13. Договорните отношения между Доставчика и Ползвателя по предоставяне и използване на Услугата възникват в момента, в който Ползвателят осъществи стъпките по чл. 12, ал. 1 и Доставчикът получи плащането на възнаграждението, като се уреждат от Общите условия и абонаментния план в редакцията им към момента на възникване на договорните отношения със съответния Ползвател, които страните се задължават да спазват. Общите условия могат да бъдат изменени при спазване на предвидения за това ред.
Чл. 14. (1) Ползвателят използва Услугата в обема и съдържанието съобразно тези Общи условия и избрания от него абонаментен план.
(2) Ползвателят има право да използва Услугата единствено чрез контролния (административния) панел, до който му е предоставен достъп от Доставчика и всички операции (създаване на имейл акаунт, качване на файлове, създаване на база данни и др.) се извършват през него.
Чл. 15. В случай че Ползвателят не използва Услугата или част от нея в съответствие с което и да е от изискванията на настоящите Общи условия и/или избрания абонаментен план, Доставчикът има правата по чл. 26, ал. 1 на настоящите Общи условия. Доставчикът не дължи каквито и да е обезщетения и/или неустойки във връзка с предприемането на която и да от посочените мерки.
VII. ОТГОВОРНОСТ
Чл. 16. (1) Ползвателят носи отговорност за всички данни и съдържание, публикувани чрез Услугата, включително, но не само, за спазване на авторски и сродни права, права на трети лица, обработка на лични данни и други законоустановени изисквания.
(2) Доставчикът не носи отговорност за:
1. публикуваната и съхранявана от него информация на негови сървъри от Ползвателя на Услугата;
2. Прекъсвания на Услугата поради планова профилактика, аварии, технически проблеми или непреодолима сила (форсмажорни обстоятелства), както и по вина на трети лица (например интернет доставчици, хакерски атаки и др.);
3. Загуба или промяна на данни вследствие на неправилно използване на Услугата, недостатъчна сигурност от страна на Ползвателя, софтуерни конфликти или неизправности в краен хардуер.
4. Непреки или преки вреди, изгубени печалби, пропуснати ползи или бизнес загуби, освен при умишлени действия или груба небрежност от страна на Доставчика;
5. приложени от негова страна мерки за ограничаване, преустановяване на Услугата и/или други действия поради наличие на данни за неправомерни действия/бездействия на Ползвателя на Услугата.
Чл. 17. Във всички случаи, общата имуществена отговорност на Доставчика към Ползвателя за всички щети, причинени от неизпълнение или неправилно изпълнение на договора, няма да надвишава размера на сумата, платена от Ползвателя през последните 12 календарни месеца, но не повече от 500 лв., освен когато е налице умисъл или груба небрежност.
Чл. 18. (1) При предсрочно прекратяване на договорните отношения от страна на Ползвателя или прекратяване на договорните отношения (по което и да е инициатива) по вина на Ползвателя, последният дължи на Доставчика неустойка в размер на дължимото възнаграждение до края на абонаментния период. В случай че сумата до края на абонаментния период е вече платена от Ползвателя, Доставчикът може да задържи вече платените суми за остатъчния период като неустойка.
(2) Ползвателят дължи заплащане и на всички услуги и такси, генерирани до момента на прекратяване. След окончателно прекратяване Доставчикът предоставя възможност за изтегляне на данните за срок до 7 дни, след което всички данни се изтриват окончателно.
Чл. 19. (1) В случай на съществено неизпълнение на което и да е задължение на Ползвателя по тези Общи условия, Последният дължи на Доставчика неустойка в размер надължимото възнаграждение до края на абонаментния период. Неустойката се дължи и при прекратяване/разваляне на договора.
(2) В случай на претенции към Доставчика от трето лице, произтичащо от каквото и да е действие или бездействие на Ползвателя, последният дължи на Доставчика неустойка в размер на дължимото възнаграждение до края на абонаментния период, но не по-малко от 1500 лв. В случаите по предходното изречение, Ползвателят се задължава да обезщети Доставчика за всички вреди, които превишават размера на неустойката. Неустойката се дължи и при прекратяване/разваляне на договора.
Чл. 20. Неустойките, предвидени за Ползвателя по този раздел, не ограничават Доставчика да претендира от Ползвателя обезщетение за вреди, в случай че същите са в по-голям размер.
VIII. ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
Чл. 21. (1) Търговските марки, промишлените дизайни и всеки друг обект на интелектуална собственост в Услугите и/или предоставени от Доставчика на Ползвателя при предоставянето им, за и във връзка с осъществяването им, остават в правната сфера на Доставчика (или негови доставчици), като Ползвателят се задължава да не използва обектите на интелектуална собственост – предоставени от Доставчика, под каквато и да е форма освен за използване на Услугите по предназначение.
(2) Ползвателят гарантира, че всички лица, които е ангажирал във връзка с Услугата и използването й (в това число негови работници, служители, подизпълнители, техни служители и/или работници и др.), няма да използват обектите на интелектуална собственост, предоставени от Доставчика, под каквато и да е форма освен за използване на Услугите по предназначение.
Чл. 22. Ползвателят предоставя на Доставчика право на достъп, използване, възпроизвеждане, електронно разпространение, предаване, изпълнение, форматиране, показване, съхраняване, архивиране и индексиране на съдържанието с цел подпомагане на използването на Услугата и предоставяне на Услугата на Ползвателя, както и с цел поддържане и разработване на Услугата, при условие че при това ще използваме Потребителско съдържание само по анонимизиран и обобщен начин. При спазване само на ограничения лиценз, изрично предоставен тук, Ползвателят запазва всички права, собственост и интерес върху публикуваното от него съдържание и всички права върху интелектуална собственост върху него.
IX. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИ ДАННИ И ПРАВА НА ТРЕТИ ЛИЦА
Чл. 23. (1) Доставчикът обработва личните данни съобразно Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните), като Доставчикът събира и обработва лични данни на Ползвателя на основание чл. 6, ал. 1, буква „б“ от Общия регламент относно защитата на данните (GDPR) – за изпълнение на договор.
(2) Цялата необходима информация във връзка с личните данни по смисъла Общия регламент относно защитата на данните, включително, но не само, вида на обработваните данни и целите, за които се обработват, Доставчикът е достъпна на следния адрес: https://jethost.bg/policies/ („Политика за защита на лични данни“)
(3) С приемането на настоящите Общи условия, Ползвателят декларира, че се е запознал с Политиката за защита на лични данни и е съгласен с нея.
(4) Личните данни се използват единствено за:
1. Изпълнение и администриране на договора за хостинг.
2. Издаване на фактури и/или данъчни документи.
3. Изпращане на технически уведомления и маркетингови съобщения (след изрично съгласие, където е приложимо).
(5) Доставчикът не носи отговорност за обработка на лични данни на крайни клиенти (посетители на сайтовете, хоствани от Ползвателя). В този контекст Доставчикът служи като подизпълнител (processor), а Ползвателят – като администратор (controller) съгласно GDPR. Ползвателят е отговорен да осигури всички необходими съгласия и уведомления на субектите на данни и да спазва изискванията на ЗЗЛД и GDPR.
(6) Ползвателят гарантира, че съдържанието, публикувано във връзка с хостинг услугата, не нарушава права на трети лица (авторски, маркови, патентни права и търговски тайни). При получаване на жалби или искове от трети лица поради действия на Ползвателя Доставчикът незабавно уведомява Ползвателя и му предоставя необходимото съдействие. След това Ползвателят обезщетява Доставчика за всички разноски и щети, свързани с претендиране на правата на трети лица.
X. ЗАДЪЛЖЕНИЯ ПО АКТА ЗА ЦИФРОВИТЕ УСЛУГИ (DSA)
Чл. 24. (1) Доставчикът съобразява дейността си с Регламент (ЕС) 2022/2065 на Европейския парламент и на Съвета от 19 октомври 2022 година относно единния пазар на цифрови услуги и за изменение на Директива 2000/31/ЕО (DSA – Акт за цифровите услуги).
(2) Национален компетентен орган по Акта за цифровите услуги в Република България, който осъществява надзор по него, е Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), чиито данни са посочени в началото на тези Общи условия.
(3) Единното звено за контакт на Доставчика е достъпно на следния адрес, както следва: privacy@jethost.bg.
Чл. 25. (1) Всяко физическо лице или образувание може да подаде уведомление до Доставчика за наличието в услугата на последния на конкретна информация, която физическото лице или образуванието счита за незаконна, на следния електронен адрес: privacy@jethost.bg.
(2) Уведомлението на физическото лице или образуванието по ал. 1 следва да съдържа всички изброени по-долу елементи:
1. достатъчно обосновано обяснение на причините, поради които физическото лице или образуванието твърди, че въпросната информация представлява незаконно съдържание;
2. ясно посочване на точното електронно местоположение на тази информация, например точния или точните URL, и когато е необходимо, допълнителна информация, позволяваща идентифицирането на незаконното съдържание, адаптирана спрямо вида съдържание и конкретния вид хостинг услуга;
3. името и адреса на електронна поща на физическото лице или образуванието, подало уведомлението, освен в случай на информация, за която се счита, че включва някое от престъпленията, посочени в членове 3—7 от Директива 2011/93/ЕС; както и
4. декларация, потвърждаваща добросъвестното убеждение на физическото лице или образуванието, подало уведомлението, че информацията и твърденията, съдържащи се в нея, са точни и пълни.
(3) При получаване на уведомление за незаконно съдържание физическото лице или образуванието по смисъла на този член, Доставчикът извършва следните действия
1. Приема уведомлението и го регистрира в разумен срок от получаването, като без необосновано забавяне изпраща до изпратилото го физическо лице или образувание потвърждение за получаване на уведомлението.
2. Извършва обработка на полученото уведомление и проверка на информацията, за която се отнася то;
3. Уведомява физическото лице или образуванието без неоснователно забавяне за решението си по отношение на информацията, за която се отнася уведомлението, като предоставя информация относно възможностите за правна защита във връзка с това решение.
(4) Ако физическото лице или образуванието, подател на уведомлението не е съгласно с решението, то може да обжалва пред Доставчика чрез повторно мотивирано уведомление, което се изпраща, както е посочено по-горе. Доставчикът разглежда повторното възражение и взема окончателно решение в разумен срок, за което уведомява лицето.
(5) Доставчикът публикува годишен отчет за модерационната си практика, включително статистика за броя на получените сигнали, взетите решения и броя на премахнатите акаунти или съдържание.
Чл. 26. (1) При установяване от Доставчика, по какъвто и да е начин, на предоставяна от Получателя информация с незаконно съдържание или информация, несъвместима с тези Общи условия, Доставчикът може да налага следните ограничения по своя преценка:
1. ограничения на видимостта на конкретни елементи от информацията, предоставена от Получателя, включително премахване на съдържание, блокиране на достъпа до съдържание или намаляване на видимостта на съдържание;
2. спиране, прекратяване или друго ограничение на паричните плащания;
3. пълно или частично спиране или прекратяване на предоставянето на услугата;
4. временно блокиране или закриване на профила на Получателя.
(2) Доставчикът предоставя на засегнатия Получател ясно и конкретно изложение на причините за всяко от ограниченията по-горе съобразно предвиденото в Акта за цифровите услуги. Това се прилага само когато съответните електронни данни за контакт са известни на Доставчика и се прилага най-късно от датата на налагане на ограничението, независимо от причината или начина, по който то е било наложено.
XI. СРОК И ПРЕКРАТЯВАНЕ
Чл. 27. Договорът между Доставчика и Ползвателя за използване на Услугите влиза в сила от момента на влизане в сила на настоящите Общи условия, както е посочено в тях, и се сключва за срок до изтичане избрания от Ползвателя абонаментен период.
Чл. 28. (1) Договорните отношения между Доставчика и Ползвателя по предоставяне на Услугата се прекратяват в следните случаи:
1. С изтичане на договорния срок (избрания абонаментен период), ако Ползвателят не го поднови;
2. По взаимно съгласие между Доставчика и Ползвателя;
3. Едностранно от Доставчика с уведомление без предизвестие, ако Ползвателят:
3.1. е извършил или извършва каквото и да е грубо нарушение на настоящите Общи условия (включително, но не само, спам, хостинг на нелегално съдържание и др.);
3.2. е нарушил или нарушава българското и европейско законодателство;
3.3. е извършил или извършва каквито и да е други действия, с които застрашава и/или уврежда правата и интересите на Доставчика и/или други Ползватели на Услугата;
4. Припрекратяванеили обявяване в несъстоятелност на някоя от страните;
5. при форсмажор, продължил повече от 30 дни;
6. в останалите случаи, предвидени в закона.Email: privacy@jethost.bg
XII. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА (ФОРСМАЖОР)
Чл. 29. (1) Форсмажорни обстоятелства включват, но не се ограничават до:
1. Природни бедствия (пожари, наводнения, земетресения);
2. Епидемии, масови заразни заболявания;
3. Масови кибератаки, сривове на интернет инфраструктура и/или електрозахранване;
4. Военни действия, блокади, социални вълнения, стачки, забавяне в доставките на оборудване;
5. Правителствени или регулаторни мерки, които ограничават работата на Доставчика и/или Ползвателя;
6. всяко непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер, възникнало след възникване на договорното правоотношение между страните и/или всякакви други събития извън разумния контрол на която и да е от страните, които правят невъзможно или необосновано затрудняват изпълнението на договора и други обстоятелства по смисъла на българското законодателство.
(2) Страната, засегната от непреодолимата сила (форсмажора), не носи отговорност за неизпълнение или забавяне на договорните си задължения за времето, през което трае форсмажорното обстоятелство. Сроковете се удължават пропорционално на продължителността му.
(3) Ако форсмажорното обстоятелство продължи повече от 30 дни, другата страна може да прекрати договора, което влиза в сила 7 дни след получаването на уведомлението за прекратяване.
XIII. ИЗМЕНЕНИЕ НА ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ
Чл. 30. (1) Доставчикът може да прави изменения на настоящите Общи условия, при спазване на следните изисквания:
1. Предварително уведомление на Ползвателя по електронна поща (последно предоставената от Ползвателя) или съобщение в административния панел минимум 30 дни преди влизането им в сила. За избягване на съмнение, Ползвателят се съгласява, че за уведомяването за изменението по тази точка е достатъчно обикновено електронно писмо (имейл)/съобщение по административния панел, като същото го обвързва и важи в отношенията между Доставчика и Ползвателя без да е необходимо същото да бъде подписано с какъвто и да е вид електронен подпис.
2. Публикуване на актуализирани Общи условия на уебсайта на Доставчика.
(2) Измененията имат сила за Ползвателя, ако последният е бил уведомен по описания в този член начин и не ги е отхвърлил изрично в 30-днвен срок от уведомяване. Ако не приема, има право да прекрати договора.
(3) Промени в Общите условия влизат в сила за новите Ползватели от датата на публикуването им, а за съществуващите – с изтичане на срока за отхвърляне (30 дни).
XIV. РАЗРЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ
Чл. 31. (1) Ползвателят има право да отнася всички спорове с Доставчика относно изпълнението на този договор към платформи разрешаване на спорове на https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2 . Всички спорове между Доставчика и Ползвателя, свързани с тълкуването или изпълнението на настоящите Общи условия, се разрешават по взаимно съгласие и в дух на разбирателство.
(2) При невъзможност за постигане на споразумение, страните могат да се обърнат към компетентния български държавен съд в град София.
XV. ОПОВЕСТЯВАНЕ И ПУБЛИКАЦИЯ НА ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ
Чл. 32. Доставчикът публикува актуалната версия на Общите условия на официалния си уебсайт.
XVI. РАЗДЕЛНОСТ
Чл. 33. Този раздел гарантира, че ако някоя част от настоящите Общи условия се окаже невалидна, незаконна или неприложима, тази част ще бъде изключена от споразумението, без това да засяга останалата част от условията по тях. Останалите разпоредби ще продължат да бъдат валидни и приложими в максималната степен, разрешена от закона. Тази клауза запазва целостта и приложимостта на Общите условия като цяло, дори ако част от тях се счита за невалидна или неприложима в определени ситуации или юрисдикции.
XVII. ВЛИЗАНЕ В СИЛА
Чл. 34. Настоящите Общи условия влизат в сила от дата 01.07.2025 г. и отменят всички предходни версии за услуга „Споделен хостинг“, публикувани преди тази дата.
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА регистрация и управление на домейни
I. ПРЕДМЕТ
Чл. 1. Настоящите общи условия уреждат отношенията между „Нов Брод“ АД, със седалище и адрес на управление: гр. София, кв. Изток, бул. „Самоков“ №28 Е, ЕИК 207538384, представлявано от Изпълнителните директори Любомир Русанов и Методи Дреновски (наричано по-долу ДОСТАВЧИК), и лицата, използващи услугата „регистрация и управление на домейни“ (наричани по-долу ПОЛЗВАТЕЛИ). Услугата ще бъде наричана по-долу Услугата или Услугите.
II. ДАННИ ЗА ДОСТАВЧИКА
Чл. 2. Съгласно изискванията на Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите, предоставяме следната информация за Доставчика:
Наименование: „Нов Брод“ АД
Седалище и адрес на управление: гр. София, кв. „Изток“, бул. „Самоков“ №28Е
Адрес за упражняване на дейността: гр. София 1113, кв. „Изток“, бул. „Самоков“ №28Е
Данни за кореспонденция:
Адрес: гр. София 1113, кв. „Изток“, бул. „Самоков“ №28Е
Email: hi@jethost.bg
Тел.: 02/423 5599
Регистрация в публични регистри:
ЕИК: 207538384
Компетентни надзорни органи:
(1) Комисия за защита на личните данни
Адрес: гр. София, ул. „Иван Евстатиев Гешов“ №15
Тел.: (02) 940 20 46 | Факс: (02) 940 36 40
Email: kzld@government.bg, kzld@cpdp.bg
Уеб сайт: www.cpdp.bg
(2) Комисия за защита на потребителите
Адрес: гр. София 1000, пл. „Славейков“ №4А, ет. 3, 4 и 6
Тел.: 02 / 980 25 24 | Факс: 02 / 988 42 18
Гореща линия: 0700 111 22
Уеб сайт: www.kzp.bg
Регистрация по ЗДДС: BG207538384
III. ХАРАКТЕРИСТИКИ НА УСЛУГАТА
Чл. 3. Доставчикът се задължава срещу възнаграждение да предоставя на Ползвателя следните услуги, свързани с предоставянето на Услугата:
1. Проверка на свободно име на домейн
– извършване на справка за наличността на избрано от Ползвателя домейн име;
2. Регистрация на домейн
– вписване на избраното име на домейн в съответните интернет регистри;
3. Управление на домейн и неговите параметри
– предоставяне на онлайн интерфейс за дистанционно управление на домейна, включително следните функционалности:
пренасочване на домейна към друг интернет адрес (URL forwarding);
препращане на електронна поща към домейна (email forwarding);
конфигуриране на DNS записи за ползване на домейна с хостинг и имейл услуги;
защита от неоторизиран трансфер на домейна към трети лица;
4. Информация за наличните зони и цени
– актуален списък с домейн зони, в които се предлага регистрация, както и съответните цени, е достъпен на следния адрес: https://jethost.bg/domains/
IV. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИТЕ
Чл. 4. (1) За да използва предоставените Услуги, Ползвателят следва да се регистрира на следната уебстраница: https://jethost.bg/domains/ като предостави необходимата информация при попълване на регистрационната форма и заплати съответната абонаментна такса, с което между страните се сключва договор за предоставяне на Услуги („Договорът за услуги“).
(2) След регистрацията и получаване на плащането, Доставчикът извършва вписване на избрания домейн в посочените от Ползвателя регистри на имената на домейни в Интернет. При вписването Доставчикът спазва правилата и процедурите за регистрация на съответната организация, която поддържа областта на името на домейна (напр. ICANN, EURid и др.).
(3) Ползвателят определя периода, за който желае да регистрира домейна в съответните регистри, съобразно възможностите, предлагани от съответния регистратор.
(4) Пълноценното активиране на домейна се извършва в срок до 3 (три) дни от вписването му в регистрите на имената на домейни в Интернет.
Чл. 5. Възможността за дистанционно управление на домейна и неговите параметри се предоставя на Ползвателя от момента на вписване на домейна в съответните регистри на имената на домейни в Интернет.
Чл. 6. Доставчикът уведомява Ползвателя за успешно извършената регистрация на домейна чрез електронна поща, изпратена на предварително посочения от Ползвателя електронен адрес.
Чл. 7. Доставчикът не носи отговорност в следните случаи:
1. Когато данните, предоставени от Ползвателя за регистрация на домейн, са грешни, непълни или неточни и това доведе до отказ от регистрация или до последващо прекратяване на регистрацията от страна на регистратора или организацията, която поддържа съответната домейн зона;
2. Когато заявеното за регистрация от Ползвателя име на домейн е било резервирано от трето лице в периода между подаването на заявката и потвърждението на плащането;
3. Когато при подаване на заявката Ползвателят е въвел (изписал) неправилно домейн името и вследствие на това е регистриран домейн, който Ползвателят не е възнамерявал да заяви.
Чл. 8. (1) Доставчикът предоставя на Ползвателя възможност за подновяване на периода, за който е регистриран избраният домейн.
(2) Преди изтичане на срока на регистрация, Доставчикът изпраща до Ползвателя три уведомителни съобщения на посочения от него електронен адрес, както следва:
• 30 дни преди изтичането на услугата;
• 15 дни преди изтичането на услугата;
• на деня, в който изтича услугата.
(3) Доставчикът не носи отговорност, ако Ползвателят не получи някое от горепосочените напомнителни съобщения, поради:
– предоставяне на грешен, неактуален или неточен електронен адрес;
– промяна на електронния адрес без предварително уведомяване на Доставчика.
(4) Доставчикът не носи отговорност и в следните случаи:
– домейнът е заявен и/или регистриран от трето лице след изтичането на срока на регистрация;
– цената за нова регистрация или подновяване е увеличена;
– домейнът не функционира;
– домейнът е деактивиран или изтрит от съответните регистри, поради неспазено от Ползвателя задължение за навременно заплащане на продължаването на регистрацията.
– домейнът е деактивиран или изтрит от съответните регистри, поради разполагане на съдържание, което нарушава Чл. 16 от настоящите Общи условия.
(5) Заплатените от Ползвателя суми за регистрация, подновяване и/или трансфер на домейн(и) не подлежат на връщане, освен в случаите, при които услугата не е извършена (финализирана).
Чл. 9. (1) Доставчикът предоставя на Ползвателя уеб интерфейс през който, чрез уникално потребителско име и парола, Ползвателят може да управлява името на домейна.
(2) Ползвателят се задължава да въведе пълна, точна и актуална информация относно самоличността си в съответните полета на регистрационната форма в регистрите на имена на домейни в Интернет.
(3) Информацията в регистрационната форма на организацията, която поддържа съответната домейн зона, може да стане публично достъпна при спазване на изискванията на GDPR (освен ако организацията не поддържа политика за поверителност или анонимност на WHOIS данни).
(4) В случай че Ползвателят загуби потребителското си име и/или парола за управление на домейна, Доставчикът има право да приложи „Процедурата за предоставяне на забравени имена и пароли“, публикувана на адрес: https://jethost.bg/policies/, която представлява неразделна част от настоящите Общи условия.
(5) По всяко време Доставчикът има право да изиска допълнително удостоверяване на самоличността на Ползвателя (напр. чрез официален документ), когато се извършват действия, свързани с управление на домейна.
(6) Цените и условията за възстановяване на изтекли домейни от зоните .COM, .NET, .ORG, .INFO, .BIZ и .EU са публикувани на адрес: https://jethost.bg/domains/.
(7) Доставчикът има право да променя цените за използване на Услугите по всяко време, като уведомява Ползвателя с писмено съобщение, изпратено най-малко 30 дни предварително. Ползвателят има право да възрази срещу изменението и да прекрати Договора за Услуги с незабавен ефект, освен когато:
– промяната в цената е в полза на Ползвателя;
– промяната е продиктувана от инфлация;
– или се дължи на значително увеличение на себестойността на услугите, използвани от Доставчика от трети доставчици.
V. ТРАНСФЕР НА ДОМЕЙНИ
Чл. 10. Трансфер към Доставчика
(1) В случай че Ползвателят желае да извърши трансфер на домейн(и) от друг доставчик (регистратор) към Доставчика, той се задължава:
1. да следва инструкциите, предоставени от Доставчика чрез електронни съобщения;
2. да предостави валиден и актуален трансферен код (Auth/EPP код), издаден от настоящия регистратор на домейна;
3. да осигури деактивиране на блокировката за трансфер (Transfer Lock), ако такава съществува.
(2) Доставчикът следва инструкциите и техническата информация, предоставена от Ползвателя относно конфигурацията и насочването на домейна след приключване на трансфера.
(3) Доставчикът не носи отговорност, включително не дължи връщане на платената такса, в случай че трансферът не бъде осъществен поради:
– действия или бездействия от страна на Ползвателя или неговия текущ доставчик;
– грешно предоставени данни;
– неспазване на изискванията за трансфер от страна на Ползвателя.
(4) Доставчикът уведомява Ползвателя по електронна поща за успешно приключване на процедурата по трансфер.
Чл. 11. Трансфер от Ползвателя към друго лице (нов ползвател)
(1) При искане за прехвърляне (трансфер) на домейн от текущия Ползвател към друго лице, Доставчикът има право да изиска следните документи и действия:
1. Удостоверение или доказателство за права върху домейна (напр. извадка от WHOIS, договор, фактура);
2. Потребителско име и парола за достъп до управлението на домейна;
3. Потвърждение на заявката за трансфер чрез електронно писмо, изпратено до настоящия Ползвател;
4. Удостоверяващ документ за самоличност или правен статус на Ползвателя (физическо или юридическо лице), както и пълномощно или друг документ, удостоверяващ представителната власт на лицето, което действа от името на Ползвателя.
(2) След извършване на трансфера, Доставчикът изпраща уведомление както до предишния, така и до новия Ползвател, за успешно извършената промяна.
Чл. 12. Деактивиране на забрана за трансфер
Във всички случаи на трансфер по чл. 10 и чл. 11, Ползвателят е длъжен да деактивира евентуална забрана за трансфер на домейна, за да позволи успешно прехвърляне между регистратори или между ползватели.
Чл. 13. Уведомяване при отказ или успех на трансфер
(1) В случай на отказ от трансфер, Доставчикът изпраща уведомление до Ползвателя на посочения от него имейл адрес. Уведомлението съдържа:
– причините за отказа;
– препоръки за отстраняване на констатираните пречки.
(2) При успешно извършен трансфер, Доставчикът е длъжен:
– да уведоми Ползвателя по електронна поща;
– да му предостави достъп (потребителско име и парола) за управление на трансферирания домейн.
Чл. 14. Ограничения на отговорността при трансфер
Доставчикът не носи отговорност в случаите, когато трансферът на домейн не е осъществен поради следните обстоятелства:
• Ползвателят не е предоставил трансферен код (Auth/EPP код);
• От регистрацията на домейна са изминали по-малко от 60 дни;
• Домейнът е с изтекъл срок на регистрация или е в гратисен период на изтриване;
• Предоставеният трансферен код е невалиден или грешен;
• Забраната за трансфер (Transfer Lock) не е била деактивирана от Ползвателя;
• Ползвателят не е потвърдил заявката за трансфер чрез имейл, изпратен от приемащия регистратор;
• Ползвателят е отхвърлил заявката за трансфер в имейл, изпратен от текущия регистратор;
• Ползвателят не е получил верификационния имейл поради:
– въведен невалиден или нефункциониращ имейл адрес в контактните данни на домейна;
– липса на достъп до посочения имейл адрес;
– филтриране на верификационния имейл от страна на Ползвателя или неговия имейл доставчик (например чрез спам филтри).
VI. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА
Чл. 15. Предоставяне на информация за Ползвателя
(1) Доставчикът има право да предоставя на трети лица информацията за Ползвателя, въведена в публичните регистри на имена на домейни в Интернет (напр. WHOIS), когато това се изисква съгласно правилата на съответната регистрационна организация (ICANN, EURid и др.) или е необходимо за изпълнение на Услугата.
(2) Доставчикът има право да разкрие цялата налична информация за Ползвателя на компетентни държавни органи в Република България, когато това се изисква по силата на нормативен акт, съдебно или административно разпореждане или на друг законоустановен ред.
(3) При обработване и защита на личните данни на Ползвателя, Доставчикът прилага Политиката за защита на личните данни, публикувана на интернет страницата му, която представлява неразделна част от настоящите Общи условия.
(4) Ползвателят изрично се съгласява, че в случаите, когато регистрационната организация изисква публично оповестяване на информацията за контакт на притежателя на домейна, Доставчикът може да предостави тези данни съгласно изискванията на съответната организация, освен ако Ползвателят е избрал услуга за скриване на WHOIS данни (ако такава е налична и допустима за съответната домейн зона).
Чл. 16. Ограничаване или прекратяване на достъп до домейн
(1) Доставчикът има право да спре достъпа до домейн или неговото управление, временно или окончателно, в случай че установи или получи достоверна информация, че домейнът се използва в нарушение на:
1. българското и европейското законодателство;
2. правилата и политиките на международни организации, регулатори или домейн регистратори (напр. ICANN, EURid);
3. моралните и етични стандарти, прилагани в Интернет пространството.
(2) Достъпът до домейна и/или неговото управление може да бъде спрян при наличие на едно или повече от следните обстоятелства:
• Предоставени са доказателства за нарушение на регистрирана търговска марка или други права на интелектуална собственост;
• Постъпило е съдебно или арбитражно решение, или акт на държавен орган, постановяващ заличаване на домейна или спиране на достъпа до него;
• От съдържанието на уебсайт, асоцииран с домейна, е видно, че той се използва в нарушение на закона или обществено приети норми и практики;
• Получена е обоснована претенция за нарушаване на права или законни интереси на трети лица чрез използване на домейна.
(3) Доставчикът не носи отговорност за каквито и да било имуществени или неимуществени вреди, включително пропуснати ползи, които биха могли да настъпят за Ползвателя в резултат на ограничаване или прекратяване на достъпа до домейна поради причините, посочени в този член.
(4) В случаите, посочени по-горе, Доставчикът има право едностранно и без предизвестие:
– да прекрати Договора за Услуги с Ползвателя;
– да заличи домейна от съответните регистри,
като в тези случаи Доставчикът не дължи обезщетение или възстановяване на заплатените суми.
Чл. 17. Приложимо право и правила на регистрационните организации
Ползвателят и Доставчикът се съгласяват, че освен разпоредбите на настоящите Общи условия, спрямо тях се прилагат и правилата, политиките и процедурите на съответната регистрационна организация, поддържаща домейн зоната (напр. ICANN, EURid, DNS.BG и др.), включително, но не само:
– правила за регистрация и трансфер на домейни;
– условия за управление и подновяване на домейни;
– правила за алтернативно разрешаване на спорове (например UDRP, ADR процедури и др.);
– други приложими документи, публикувани от съответната организация.
VII. ИЗМЕНЕНИЕ И ДОСТЪП ДО ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ
Чл. 18. Изменение на Общите условия
(1) Доставчикът има право едностранно да изменя настоящите Общи условия с цел съобразяване с нормативни изисквания, промени в предоставяните Услуги, подобрения в сигурността или други легитимни причини.
(2) При всяко изменение или допълнение на Общите условия, Доставчикът се задължава да уведоми Ползвателя чрез подходящи средства, включително, но не само, чрез електронна поща, съобщение в клиентския панел или чрез публикация на уебсайта си.
(3) Ползвателят се съгласява, че изменените Общи условия ще бъдат приложими спрямо него, ако:
– е надлежно уведомен за направените промени; и
– в 14-дневен срок от получаването на уведомлението не е заявил писмено възражение срещу тях.
(4) В случай че Ползвателят изрично откаже да приеме изменените Общи условия в рамките на срока по ал. 3, Договорът за Услуги се прекратява автоматично след изтичането на 30-дневен срок от датата на отказа, освен ако страните уговорят друго.
(5) Ползвателят изрично се съгласява, че всички уведомления, свързани с изменение на Общите условия, могат да бъдат изпращани на електронния адрес, посочен от него при регистрацията или впоследствие актуализиран в потребителския му профил.
(6) Ползвателят се съгласява, че електронните съобщения, изпратени от Доставчика съгласно този член:
– не е необходимо да бъдат подписани с квалифициран електронен подпис, за да бъдат валидни;
– имат пълна правна сила спрямо него.
Чл. 19. Достъп до Общите условия
(1) Доставчикът публикува актуалната версия на Общите условия на следния интернет адрес: https://jethost.bg/terms-of-service/
(2) Ползвателят има задължение периодично да преглежда публикуваните Общи условия с оглед на настъпили изменения.
(3) Доставчикът осигурява достъп до предходни версии на Общите условия по съответно искане на Ползвателя.
VIII. ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДОГОВОРА
Чл. 20. Основания за прекратяване
Договорът за Услуги се прекратява автоматично или по инициатива на страните при наличие на едно от следните основания:
1. С изтичане на срока, за който е сключен, съгласно избрания от Ползвателя абонаментен план и при липса на подновяване;
2. По взаимно съгласие между страните, изразено в писмена форма;
3. При прекратяване на дейността, обявяване в ликвидация или обявяване в несъстоятелност на една от страните по договора;
4. При обективна невъзможност на която и да е от страните да изпълнява своите договорни задължения (напр. при форсмажор, технически или правни пречки, непреодолими обстоятелства);
5. При административно изземване, конфискация, блокиране или запечатване на оборудване, свързано с предоставянето на Услугата, от страна на компетентен държавен орган;
6. В случаите по чл. 9, ал. 7, чл. 16, ал. 4, чл. 18, ал. 4, чл. 21, чл. 26 и чл. 28.
Чл. 21. Едностранно прекратяване от страна на Доставчика
(1) Доставчикът има право да прекрати Договора за Услуги едностранно, без предизвестие, без съдебно решение и без да дължи обезщетение, в следните случаи:
1. При нарушение от страна на Ползвателя на разпоредбите на настоящите Общи условия или на приложимите Политики на Доставчика;
2. При използване на Услугата от Ползвателя в нарушение на действащото законодателство на Република България;
3. При установено използване на Услугата в противоречие с общоприетите нравствени и етични норми или в ущърб на доброто име и репутацията на Доставчика или трети лица;
4. При получени жалби, съдебни актове или официални сигнали от трети лица или органи относно незаконно или вредоносно използване на Услугата.
(2) В случаите по ал. 1, Доставчикът може да спре достъпа до домейна или до съответната услуга незабавно, както и да пристъпи към заличаване на домейна от регистрите, когато това се налага от обстоятелствата или по искане на компетентен орган.
(3) В случай на едностранно прекратяване на Договора за Услуги поради вина на Ползвателя, вече заплатени суми не се възстановяват.
IX. ОТГОВОРНОСТ
Чл. 22. Обезщетение от страна на Ползвателя
Ползвателят се задължава да обезщети и да освободи от отговорност Доставчика, както и неговите служители, подизпълнители, партньори и представители, при всички претенции, съдебни искове или административни производства, предявени от трети лица (независимо от това дали са основателни или не), поради:
1. Нарушение от страна на Ползвателя на задължения по Договора за Услуги и/или Общите условия;
2. Нарушение на авторски, продуцентски, лицензионни, патентни, търговски марки или други права върху интелектуална или индустриална собственост;
3. Неправомерно преотстъпване или прехвърляне на предоставените му права върху домейн или услуги на трети лица;
4. Незаконна или недобросъвестна употреба на Услугите от страна на Ползвателя.
Обезщетението обхваща всички преки и косвени вреди, включително направени разходи за защита (напр. адвокатски хонорари, съдебни и административни такси).
Чл. 23. Форсмажор и непреодолима сила
Доставчикът не носи отговорност за временно или трайно прекъсване на Услугите, когато това е резултат от непреодолима сила (форсмажор) по смисъла на чл. 26 от тези Общи условия и Търговския закон.
Чл. 24. Ограничаване на отговорността
(1) Доставчикът не носи отговорност за каквито и да е вреди, причинени от Ползвателя на трети лица във връзка с използването на Услугата.
(2) Общата имуществена отговорност на Доставчика към Ползвателя по Договора за Услуги е ограничена до:
максимален размер в рамките на сумата, платена от Ползвателя за последните 12 месеца,
но не повече от 300 (триста) лева.
(3) Доставчикът носи отговорност само за преки и предвидими вреди, които са пряк резултат от:
нарушаване на клаузи на Договора за Услуги или настоящите Общи условия,
умишлено действие или груба небрежност от страна на Доставчика, негови служители или подизпълнители,
неполагане на дължимата грижа при предоставяне на Услугата.
Непреки, случайни или последващи вреди, както и пропуснати ползи, не подлежат на обезщетение. Серия от свързани събития се считат за едно събитие.
(4) Нищо в настоящите Общи условия не изключва и не ограничава отговорността на Доставчика в случай на нарушение на приложимото законодателство.
(5) Доставчикът не носи отговорност за вреди на Ползвателя от търговски характер, включително:
– загуба на приходи или печалба,
– прекъсване на бизнес дейност,
– загуба на клиенти или пазарни позиции,
– вреди, произтичащи от използване на Услугата за бизнес, търговски или препродажбени цели.
Ползвателят използва Услугата на собствен риск, „в състоянието, в което се намира“ („as is“), без гаранция за пригодност за цели, различни от обичайните за Услугата.
(6) Доставчикът не носи отговорност за щети, претърпени от Ползвателя в резултат на злонамерен софтуер (вируси, троянски коне, шпионски програми и др.), възникнали в:
– системи, които не са защитени от страна на Ползвателя с подходящи софтуери,
– външни мрежи или трети страни,
– обстоятелства, които не са под контрола на Доставчика.
(7) Страните изрично се съгласяват, че по Договора за Услуги не възникват права за трети лица да предявяват искове или претенции спрямо Доставчика, освен ако това не е изрично предвидено в закон.
Чл. 25. Сигурност и достъп
(1) Доставчикът не носи отговорност при преодоляване от трето лице на техническите или организационните мерки за сигурност на оборудването, чрез което се предоставя Услугата, и от това произтичат:
– загуба, промяна или разпространение на информация;
– ограничаване или прекратяване на достъп до ресурси на Ползвателя;
– неоторизирана модификация на съдържание, публикувано на уебсайтове, асоциирани с домейна на Ползвателя.
(2) Доставчикът не носи отговорност в случай на предоставяне на достъп, загуба или промяна на данни или настройки поради:
– предоставяне на управленски данни (име и парола) на трето лице от самия Ползвател;
– измамна легитимация на лице, което се представя за Ползвателя, ако от съпътстващите обстоятелства (напр. имейл адрес, плащане от познат източник и др.) може да се направи обосновано предположение, че това лице е Ползвателят.
X. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА (ФОРСМАЖОР)
Чл. 26. Форсмажорни обстоятелства
(1) За целите на настоящите Общи условия, „непреодолима сила“ или „форсмажор“ означава всяко събитие или съвкупност от събития, извън разумния контрол на засегнатата страна, което възпрепятства или прави невъзможно изпълнението на едно или повече договорни задължения. Такива събития включват, но не се ограничават до:
– неизправности или проблеми с интернет, електронни данни, сървъри, мрежова свързаност, захранване, телекомуникационни системи или инфраструктура;
масови кибератаки, злонамерен софтуер, вируси, троянски коне, DoS или DDoS атаки, киберпрестъпления или саботажи;
– прекъсвания на електрозахранване, повреди на критично оборудване, дефектен хардуер или софтуер, предложен или предоставен от Ползвателя;
– природни бедствия – земетресения, наводнения, пожари, гръмотевици, бури, климатични аномалии;
– вътрешни безредици, граждански вълнения, саботаж, блокади, мобилизация, военни действия, терористични атаки или заплахи;
– административни или правителствени ограничения, актове на държавни органи, забрани за износ/внос, регулаторни бариери, промяна в законодателството;
– трудови конфликти – стачки, затваряне на предприятия или производствени единици;
– прекъсвания или забавяния при доставки, логистични пречки, недостиг на суровини или технически средства;
– невъзможност за осигуряване на персонал поради карантина, заболявания, епидемии, пандемии или извънредни здравни мерки.
(2) В случай на форсмажорно събитие, засегнатата страна не се счита за нарушила Договора за Услуги и не носи отговорност за забавяне или невъзможност да изпълни някое от задълженията си, ако и доколкото това е пряко следствие от настъпилото събитие. Сроковете за изпълнение на съответните задължения се удължават с времето, през което продължава форсмажорът.
(3) Разпоредбите на този член не освобождават Ползвателя от задължението му да заплаща дължими суми за вече извършени услуги, включително и когато тези суми се отнасят за периоди по време на форсмажорното събитие.
(4) Засегнатата от форсмажора страна е длъжна да:
– уведоми писмено другата страна в срок до 2 работни дни от настъпването на събитието;
– посочи конкретния характер на събитието, неговите последици и предполагаемата продължителност;
– положи разумни усилия за ограничаване на последствията и възстановяване на обичайното изпълнение на Договора за Услуги.
(5) Ако форсмажорното събитие продължи непрекъснато повече от един (1) месец от датата на настъпването му, всяка от страните има право да прекрати Договора за Услуги с писмено уведомление до другата страна.
(6) Уведомлението за прекратяване съгласно ал. 5 трябва:
– да бъде отправено по електронен път или друг надлежен начин;
– да посочва конкретна дата на прекратяване, която не може да бъде по-рано от седем (7) календарни дни след изпращането на уведомлението;
– да бъде изпратено до посочените адреси за контакт на страните, като се счита за получено в момента на изпращането, освен ако не е доказано друго.
(7) При прекратяване на Договора за Услуги поради форсмажор, страните не дължат неустойки или обезщетения една на друга, освен за вече възникнали и дължими плащания към момента на прекратяването.
XI. ЗАБРАНА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИТЕ КЪМ СТРАНИ С НАЛОЖЕНИ САНКЦИИ
Чл. 27. Ограничения, произтичащи от санкционни режими
(1) Услугите, описани в настоящите Общи условия, могат да подлежат на изисквания за контрол на износа, санкционни ограничения и други регулаторни мерки, наложени от:
– Европейския съюз (ЕС),
– Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ),
– и/или други компетентни юрисдикции (наричани по-долу „Страни, налагащи санкции“ или „ЕИС“).
(2) Услугите не могат да бъдат изнасяни, реекспортирани, предоставяни или използвани – пряко или косвено – за или от следните юрисдикции, лица или територии (наричани по-долу „Обхванати от санкции страни“):
– Иран, Руската Федерация, Република Беларус;
– определени региони на Украйна – включително, но не само, Крим, Севастопол, Луганск, Донецк и Запорожие;
– физически и юридически лица, включени в списъци на санкционирани лица по регламентите на ЕС, ЕАСТ или други компетентни органи.
(3) Ползвателят е наясно, че Услугите могат да попадат под ограниченията за износ/трансфер, налагани от ЕИС, и се задължава да не използва Услугите в нарушение на такива ограничения, както и да не позволява тяхното използване от трети лица, включително негови клиенти, партньори или филиали.
(4) При изменение на приложимите санкционни режими, включително отмяна на ограничения от страна на ЕИС спрямо конкретни юрисдикции или лица, забраната за предоставяне на Услугите се счита автоматично отменена за съответните случаи, но само в степента, в която такава отмяна е валидно въведена и приета от компетентен орган.
(5) В случай че Ползвателят или негови крайни потребители използват, продават или прехвърлят Услугите в нарушение на санкционните режими:
– Ползвателят поема пълна, неотменима и изключителна отговорност за всякакви правни, административни или финансови последствия, включително глоби, ограничения, отнемане на лицензи, и др.;
– Ползвателят се задължава да обезщети Доставчика за всички преки и косвени вреди, понесени вследствие на такова нарушение.
(6) Ползвателят декларира и гарантира, че:
– няма да използва, разпространява или предоставя достъп до Услугите с цел извършване на забранени дейности, доставки или услуги, изброени в санкционни списъци, приети от ЕИС;
– ще изисква от своите клиенти, подизпълнители и партньори да спазват аналогични ограничения, приложими към тяхната дейност;
– няма да разполага с, обработва или разпространява данни или съдържание чрез Услугите, което би могло да наруши санкционни режими или да представлява заобикаляне на съществуващите забрани.
Чл. 28. Право на незабавно прекратяване
(1) Доставчикът има право да прекрати незабавно Договора за Услуги, без предизвестие и без да дължи обезщетение, чрез писмено уведомление до Ползвателя, при установяване на:
– използване или предоставяне на Услугите в нарушение на санкционните режими, наложени от ЕИС;
– нарушение на забраната за реекспорт или заобикаляне на санкции чрез посредници, партньори, клиенти или свързани лица на Ползвателя;
– невярна декларация от страна на Ползвателя относно съответствието му с разпоредбите по чл. 27.
(2) Прекратяването по ал. 1 се счита за незабавно и правомерно, без да е необходимо допълнително съдебно или арбитражно потвърждение.
(3) Доставчикът си запазва правото да предоставя информацията за нарушението на компетентните регулаторни или разследващи органи в съответствие със своите задължения по закон.
XII. ЗАДЪЛЖЕНИЯ ПО РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 2022/2065 – ЗАКОН ЗА ЦИФРОВИТЕ УСЛУГИ (DSA)
Чл. 29. Общи задължения по DSA
(1) Доставчикът декларира, че спазва приложимите разпоредби на Регламент (ЕС) № 2022/2065 относно единния цифров пазар – Закон за цифровите услуги (наричан по-долу „ЗЦУ“ или „DSA“).
(2) Ползвателите на Услугите носят пълна отговорност за съдържанието, което качват, разпространяват, съхраняват или по друг начин правят достъпно чрез платформите и услугите на Доставчика.
(3) Всяко съдържание, което:
– противоречи на ЗЦУ,
– нарушава приложимо национално или международно право,
– е в разрез с настоящите Общи условия,
може да бъде премахнато от Доставчика по негова преценка. В зависимост от тежестта на нарушението, Доставчикът може да ограничи достъпа или да прекрати потребителския акаунт на Ползвателя, без да дължи обезщетение.
Чл. 30. Сътрудничество с компетентни органи
(1) В съответствие със ЗЦУ, Доставчикът си сътрудничи с националните и европейските компетентни органи, като при нужда предоставя:
– съдействие по разследвания,
– достъп до информация и документи (вкл. лични данни),
– техническа информация за ползвани услуги и съдържание.
(2) Единната контактна точка, определена по ЗЦУ за връзка с Доставчика, включително от страна на органи и ползватели, е имейл адрес: office@jethost.bg.
Чл. 31. Процедура за докладване на незаконно съдържание
(1) Всяко физическо или юридическо лице, което счита, че определено съдържание, достъпно чрез услугите на Доставчика, е незаконно, има право да подаде Доклад чрез имейла за злоупотреби на Доставчика.
(2) Докладът трябва да съдържа следните задължителни елементи:
(а) ясно и обосновано описание на причините, поради които съдържанието се счита за незаконно;
(б) точно посочване на електронната локация на съдържанието – например пълен URL адрес или конкретна навигационна структура;
(в) име и имейл адрес на подателя (освен ако не се отнася за престъпления по чл. 3–7 от Директива 2011/93/ЕС);
(г) декларация от лицето, че вярва добросъвестно, че информацията в доклада е вярна и пълна.
(3) Доставчикът потвърждава получаването на доклада без ненужно забавяне и извършва проверка в разумен срок.
(4) Когато докладът отговаря на изискванията, Доставчикът уведомява подателя за взетото решение, включително чрез предоставяне на обосновка.
(5) Доставчикът не е длъжен да извършва задълбочена правна оценка, но извършва разумна проверка, съобразена с обстоятелствата и естеството на съдържанието – в съответствие със стандартите за добросъвестен доставчик на хостинг услуги.
Чл. 32. Процедура по обжалване на решения
(1) В случай че подателят на доклада не е съгласен с решението на Доставчика, той може да подаде допълнително възражение чрез същия имейл адрес, придружено с конкретни основания за несъгласието.
(2) Доставчикът разглежда повторно случая и съобщава окончателно решение.
(3) Независимо от вътрешната процедура, всяко лице има право да се обърне към компетентните държавни органи, ако счита, че правата му са нарушени или че се извършва незаконна дейност.
Чл. 33. Прозрачност и докладване
(1) В съответствие със задълженията по ЗЦУ, Доставчикът може да публикува периодични доклади за прозрачност, съдържащи информация за:
– премахнато съдържание,
– ограничени или закрити акаунти,
– получени и обработени сигнали,
– сътрудничество с регулаторни органи.
(2) Целта на докладите е да се гарантира отчетност, прозрачност и доверие в модерирането на съдържание.
XIII. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Чл. 34. Общи принципи
(1) Доставчикът прилага необходимите технически и организационни мерки за защита на личните данни на Ползвателя, съгласно:
– Регламент (ЕС) 2016/679 (GDPR);
– Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД);
– приложимите политики на съответните домейн регистратори и други регулатори.
(2) Обработването на лични данни от страна на Доставчика се извършва в съответствие с принципите на добросъвестност, законосъобразност, минимизация и ограничение на целите.
Чл. 35. Основание за обработване
(1) В качеството си на регистратор или обработващ лични данни от името на регистратори на домейни, Доставчикът обработва лични данни на основание чл. 6, ал. 1, б. „б“ от GDPR – обработването е необходимо за изпълнение на Договора за Услуги, по който субектът на данните е страна (Ползвателят).
(2) Доставчикът може да обработва лични данни и на други основания, предвидени в GDPR, когато това е необходимо за изпълнение на правни задължения, защита на легитимни интереси или със съгласие на субекта.
Чл. 36. Информация за обработване и достъпност
(1) Доставчикът е публикувал информацията относно:
– категориите лични данни, които обработва;
– целите на обработването;
– правата на субектите на данни;
– сроковете за съхранение;
– контакт с длъжностното лице по защита на данните (ако е приложимо).
(2) Всички задължителни по GDPR сведения са достъпни в „Задължителна информация за правата на лицата по защита на личните данни“, публикувана на адрес:
(3) С приемането на настоящите Общи условия, Ползвателят декларира, че се е запознал с тази информация и се съгласява с начина на обработване на личните му данни от страна на Доставчика.
Чл. 37. Обработване от името на Ползвателя – роля на обработващ
(1) При предоставяне на хостинг и съпътстващи услуги, Доставчикът действа в качеството си на обработващ лични данни, когато Ползвателят използва услугата за съхраняване, предаване или обработване на лични данни на трети лица (напр. крайни потребители).
(2) В тези случаи:
Ползвателят е администратор на личните данни и носи пълната отговорност за спазване на изискванията на GDPR спрямо своите потребители;
Доставчикът действа единствено по инструкциите на Ползвателя, описани в Договора за Услуги и в предоставените функционалности на Услугата.
(3) Доставчикът няма контрол върху съдържанието, което Ползвателят зарежда или обработва чрез Услугата, и не участва в процеса на определяне на:
– дали съдържанието включва лични данни;
– за какви цели се обработват тези данни;
– как се осигурява законосъобразността на обработването.
(4) В този контекст, отговорността на Доставчика се ограничава до:
(а) стриктно изпълнение на техническите инструкции на Ползвателя, в рамките на Услугата;
(б) предоставяне на документация и интерфейс, описващи функционалностите на Услугата.
Чл. 38. Ограничения и мерки за сигурност
(1) С оглед сигурността на личните данни, Доставчикът ще комуникира чувствителна информация, включително идентификационни данни, само на имейл адрес, който е бил предоставен от Ползвателя при регистрация или е официално актуализиран.
(2) Ползвателят носи отговорност за:
– актуалността и достоверността на контактните данни;
– поддържането на поверителност на потребителските имена и пароли;
– недопускане на нерегламентиран достъп до интерфейса за управление на услугата.
XIV. ДРУГИ УСЛОВИЯ
Чл. 39. Конфиденциалност и защита на търговска тайна
(1) Доставчикът и Ползвателят се задължават да защитават взаимно своите права и законни интереси, включително по отношение на търговска тайна, ноу-хау и поверителна информация, станала известна в процеса на изпълнение на Договора за Услуги.
(2) Страните се задължават да не разкриват, не публикуват, не използват и не предоставят на трети лица информация, която е станала им известна във връзка с Договора за Услуги, освен ако това се изисква от закон или от компетентен орган.
Чл. 40. Приоритет на индивидуални договори
В случай на противоречие между настоящите Общи условия и клаузи, съдържащи се в индивидуален договор между Доставчика и Ползвател, предимство имат разпоредбите на индивидуалния договор, но само по отношение на съответния Ползвател.
Чл. 41. Частична недействителност
(1) Евентуалната недействителност на някоя от разпоредбите на настоящите Общи условия не води до недействителност на целия Договор за Услуги.
(2) Недействителната разпоредба ще бъде заменена от диспозитивна законова норма или, при липса на такава, от разпоредба, възможно най-близка до волята на страните.
Чл. 42. Разрешаване на спорове
(1) Всички спорове, възникнали от или във връзка с настоящите Общи условия или Договори за Услуги с Доставчика, които не могат да бъдат уредени чрез преговори между страните, ще бъдат окончателно решавани от Арбитражния съд при Българската търговско-промишлена палата (БТПП), в съответствие с неговия Правилник за дела, основани на арбитражни споразумения.
(2) За всички неуредени случаи се прилага българското материално право.
Чл. 43. Приложимо право и допълващи норми
(1) За всички неуредени в настоящите Общи условия въпроси, включително относно тяхното тълкуване и прилагане, се прилагат:
– действащото законодателство на Република България,
– приложимите разпоредби на международните организации за управление на имена на домейни (включително ICANN, EURid и др.),
– правилата на арбитражните органи за алтернативно разрешаване на спорове относно домейни (напр. UDRP, ADR и др.).
(2) Ползвателят изрично упълномощава Доставчика да действа като негов „Упълномощен представител“ (Designated Agent) по смисъла на Политиките на ICANN, с правомощие:
– да извършва и одобрява от името на Ползвателя промени в контактната информация или лицето, посочено като регистрант на домейна;
– да прилага 60-дневна вътрешна забрана за трансфер на домейна, съгласно изискванията на ICANN след промяна на регистранта.
Чл. 44. Влизане в сила
(1) Настоящите Общи условия влизат в сила от 01.07.2025 г. и публикуването им на следния адрес: https://jethost.bg/terms-of-service/
(2) За вече регистрирани Ползватели, Общите условия се прилагат от момента на уведомяване, освен ако в срок от 14 (четиринадесет) дни Ползвателят не възрази изрично.